2 ÇOCUKLA, YAZ AYINDA, KENDİMİZCE DOĞU TURU!

Pandemiden çıktık her yer kalabalık, yok ben deniz tatilinden 3.gün sıkılıyorum, değişik yerler keşfetmek istiyorum, farklı olarak ne yapsak, hem kültür hem doğa ucundan da yüzmece yapsak diyorsanız işte size güzeller güzeli Doğu Turu alternatifi.

Gezdiğimiz yerleri tek tek ayrıntılı olarak blogda yazacağım ama genel olarak rotayı belirteyim istedim. Ayrıca 4 yaşında ikiz çocuklar ile nasıl gezdik,  rotayı nasıl belirledik, güzergah nasıl belli oldu biraz bahsedip hangi şehirlerde nereleri gördük, nereleri rotaya dahil ettik kısaca anlatmak istedim.

Öncelikle biz Eskişehir’de yaşadığımız için her yer aslında biraz uzak kalıyor. Bayram’da da eşimin memleketi Giresun’da  olmak istediğimiz için Kayseri ilk durak olsun akabinde Van Gölü’nün etrafından Artvin’e doğru dümdüz uzanalım, sonra memlekette dinlenelim dedik. Kabataslak plan çıktıktan sonra nereleri görebiliriz, yol üstündeki şehirlerde ve ilçelerinde nereleri görebiliriz diye ders çalışır gibi araştırma yaptık 🙂

Yaz ayında Temmuz ortasındayız sıcaklarda nasıl yaparız derken 25 dereceyi aşmayan sıcaklık bizi sevindirdi. Çocukların  öğle uykusunu da yolculuk  yapacağımız  saatlere  denk getirdik.  Arada  dondurma  rüşveti  arada  şarkılar  türküler  derken  4 yaşa göre  yine  iyi  performans  sergilediler  bizce. Her gece bir yerde konakladığımız için otel çantası, göle girersek diye hazırladığım plaj çantası, yedek kıyafet çantası gibi ufak ufak sırt ve kol bagajları al götür odaya çıkar açısından ergonomik oldu. Yoksa koca bavulu indir kaldır taşı derken eziyet olabilirdi.

Oteller kahvaltı dahildi, öğlenleri bir şeyler atıştırıp akşama doğru önceden not aldığımız lokanta ve restoranlara uğramaya çalıştık. Bazısı denk geldi bazısı aklımızda kaldı. Bazen biz çocuklara uyduk, bazen onlar bize uydu derken, ‘iyiki gidip gördük’ dediğimiz bir tur yapmış olduk. 🙂

Sırasıyla gezdiğimiz şehirleri ve gördüğümüz yerleri kabataslak sıraladım (hepsini zevkle ve ayrıntılı bir şekilde yazacağım)  :

Kayseri (Kale, Kayseri Lisesi, Kütüphane, Kayseri Evleri, Talas, Mazakaland)

Elazığ (Karaleylek Kanyonu, Harput Kalesi, Palu, Eskibağlar Şarap Evi, Keban Barajı, Hazar Gölü, Sivrice)

Van (Ahtamar Adası, Edremit, Kale, Kedi Evi, Mollakasım Sahili, Muradiye Şelalesi)

Doğubayazıt (İshakpaşa Sarayı, Kaçakçılar Çarşısı)

Iğdır (Tuz Mağarası)

Kars (Ani Harabeleri, Katerina Otel, Kale, Taş Köprüler, Boğatepe Köyü)

Ardahan (Çıldır Gölü, Akçakale Adası, Şeytan Kalesi)

Artvin (Şavşat Karagöl, Cehennem Deresi Kanyonu, Macahel Bölgesi, Maral Şelalesi, Borçka Gölü)

Şimdi bir de birlikte gezelim mi? 🙂