ROMANTİK YOL / BAVYERA / TADIMLIK İSVİÇRE & AVUSTURYA

Merhabalaaaaar, Mart’tan beri yazmamanın verdiği enerji ile açtım bloğu başladım yazmaya! Mart’tan beri iş güç ev üçgeninde asosyalleştikten sonra, yazın gelmesiyle bir açıldık pir açıldık 🙂

Şubat ayında Haziran’ın ilk haftası için indirimli biletlerimizi alıp çılgınca plan yapmaya, rota hazırlamaya başladık. Rotadan bahsetmeden önce plandan kısaca bahsedeyim: Endülüs + Portekiz mi yoksa Romantik Yol mu diye düşündükten sonra Almanya’ya çok indirimli bilet bulunca Endülüs kendiliğinden Ekim ayına kaydı 🙂

Biletleri pegasustan aldık (indirimli olunca konfor aramıyoruz açıkçası, pinti miyiz neyiz? 🙂 Gidişte 1 saat uçak içinde uçuş sırası bekledik ama dönüşte tam vaktinde İstanbul’daydık), arabamızı Enterprise’dan kiraladık. Stuttgart havalimanından aldık, Münih’te teslim ettik. Bu sefer Enterprise bizi üzdü; çünkü, sitesinden arabayı kiralarken hiç bahsetmediği 100 euroya yakın vergi koydu ödeme sırasında. Neyse tatile gelmiştik, hem de 1 hafta, ne yapalım sağlık olsundu 🙂 (Ama siz dikkat edin, mail atın sorun) Bu arada ehliyetimizi değiştirmiştik, zaten ehliyetler Latin alfabesiyle yazılı olduğu için herhangi bir sorun yaşamıyorsunuz kiralama sırasında.

Şimdi sırada rota çizmece var, en sevdiğimiz aile aktivitemiz! Stuttgart ilgimizi çekmeyeceği için arabayı aldığımız gibi kışın Noel zamanı gittiğimiz Colmar ve Equisheim’a gidelim; bahar ayında bu harika yerleri bir daha görelim istedim. Sağolsun Okan da beni kırmadı ve rotamız ilk buralar ile başladı. Gezdiğimiz yerleri, fotoğraflar ile birlikte tek tek yazacağım ama şimdilik genel bir rota yazısı yazayım sizlerlere, hadi yine iyisiniz 🙂

Romantik Yol’u gezmeye karar verdiğimizde yakınlarındaki yerleri araştırmaya başlamıştık hemen, bloglardan ilk gözümüze çarpan Bodensee Gölü olduğu için, hem bu gölü hem de bu civara yakın yerleri işaretledik google mapte. Zürih de, Colmar da bu yakınlık sayesinde plana girmiş oldular.

Colmar, Stuttgart’a 2 saat uzaklıkta, öğleden sonra hem Colmar’ı hem  de Equisheim’ı birkaç kez turladık. Süslü süslü camları bu kez çiçekler donatmış. Colmar yazısını güncelleyip Equisheim’ı da ayrı yazmayı planlıyorum, ayrıntılı okuyabilirsiniz. İlk gece Colmar’da Roi Soleil Hotel’de kaldık, sabah erkenden kalkıp Zürih’e doğru yola koyulduk. 2 saat sonra medeniyetin merkezindeydik 🙂 Pahalılığı canımıza okudu gerçi ama olsun 🙂 Pahalılık derken navigasyonumuza gezeceğimiz ülkelerin haritasını yükleyip navigasyonu yanımızda getirmiştik, ücretli yollar seçeneğini kaldırdığımız için (pintilik vol#2) bizi köy yollarından, kasabaların içinden Zürih’e getirdi. İyi ki böyle yapmışız; çünkü, o köyler, kasabalar aynı Heidi çizgi filmindeki gibi… Manzaralar, evler, doğa harikaydı… İnekler milka inekleri gibi, bu kadar temiz ve bakımlı inek hiç görmedim desem yalan olmaz 🙂

Zürih’ten öğleden sonra ayrılıp akşama doğru Mainau Adası’na geldik. 1 saatlik mesafede bulunan bu Çiçek Adası vaktiniz var ise görülmeye değer. Giriş ücreti 20 Euro olan bu yer akşam 17:00’den sonra 10 Euro’ya düşüyor ve 21:00’e kadar açık; haberiniz olsun 🙂 Yine buradan 1 saat uzaklıkta olan ama vapur ile geçerseniz daha az sürede varabileceğiniz Meersburg’a geldik ve burada konakladık. Çok tatlı bir pansiyonda, süper bir doğada kaldık. Meersburg’da gece bir tur attık, ertesi sabah kasabayı ayrıntılı bir şekilde gezip fotoğraflarımızı çektik.

Öğle vakitlerinde yine Bodensee kıyısındaki Lindau Adası’na geldik, tam yazlık bir yer. İnsanlar gölün yanında turluyor, kafelerde biralarını içiyor, sokaklarında turluyor. Mola vermek için ideal bir yer bence. Aklımızdaki o soğuk Almanya profili ilk buralarda silinmeye başladı.

Bu gezdiğimiz kasabalar ufacık tefecik içi dolu fıçıcık kasabalar olduğu için kolaylıkla gezebilir, aynı günde 3-4 kasabayı keşfedebilirsiniz. Burada kahvemizi, biramızı içip Romantik Yol’un başlangıcı sayılan Füssen’e doğru yola çıktık, 1 saat 15 dakika sonra Füssen merkezdeki pansiyonumuzdaydık. Baktık hava geç kararıyor, daha da vaktimiz var, şu meşhur Neuschwanstein Kalesi’ne çıktık Alpsee kıyısında akşam yemeğimizi yedik 🙂 Füssen merkez de ufacık bir yer, fotoğraflarımızı çekip meşhur biralarını tattıktan sonra dinlenmeye çekildik.

Sabah Füssen’den, Landsberg am Lech’e doğru yola çıktık, 1 saat sonra buradaydık. El yapımı şelalesini görüp meydanın fotoğrafını çektik ve 1,5 saat sonra Nördlingen’e geldik. Landsberg’e uğramasanız da olur ama mesafeler bu rotada biraz uzak, mola vermek isterseniz ideal bir yer olur. Nördlingen, meteorun düştüğü yerde konumlanan bir kasaba, bence rotaya ekleyin. Kiliseye tırmanın ve manzara seyredin 😉 Nördlingen’den yarım saat uzaklıkta bulunan  Dinkelsbühl bu rotadaki en sevilen yerlerden biri, biz de burada turumuzu attık, kasabanın sokaklarını gezdik. Şekerleme kıvamında bir kasaba… Ve yine yarım saat sonra favori Romantik Yol kasabası Rothenburg ob der Tauber’e geldik. Gerçekten bu rotada en sevdiğim yer burası oldu! Ayrılasım gelmedi buradan. Tarihi film seti gibi kasaba, her yer 1300, 1400’lerden kalma… Romantik Yol yazısında bu kasabaları ayrıntılı okuyabilirsiniz 😉 Artık rotayı Würzburg şehri ile sonlandırdık. Rothenburg’a 40 dakika uzaklıktaki bu şehir, beni hayal kırıklığına uğratsa da köprüsünün üzerinde şarap içtiğimiz akşam saatleri keyifliydi. Würzburg’da görülecek yerlere yakın Babelfish hostelde 2 kişilik odada kaldık. Gayet temiz ve sessizdi.

Würzburg’dan Nürnberg’e geçecektik ama son anda keşfettiğim Bamberg’e uğrayalım diyerek rotaya bu güzel şehri eklemiştik. İyi ki de eklemişiz, siz de mutlaka görün! Würzburg’dan kat be kat güzel olan Bamberg, küçücük ama bir o kadar sevimli ve doyurucu bir yer. Würzburg ve Nürnberg arasında kalıyor denilebilir, mesafeler çok kısa 😉 Bamberg’i öğleye kadar gezdik, buradan Nürnberg’e gelip kalacağımız hostele yerleştik, metro ile merkeze geçtik, Nürnberg’i de keşfettikten sonra sabah erkenden yola çıkacağımız için dinlenmeye karar verdik.

Asıl mesafeyi bazılarınıza saçma gelebilir ama Nürnberg’den Hallstatt’a giderek yaptık. Tam 5 saat köy yollarından sağanak yağmur eşliğinde mesafe kat ettik. Hatta bir ara ‘ya gitmese miydik, gereksiz mi oldu?’ diyerek hayıflandım ama Hallstatt bir harika dostlar! Arabadan iner inmez pişman olmayacağımızı anladık 🙂 Sabah erkenden Nürnberg’den yola çıktığımız için öğlen Hallstatt’a gelmiştik, burada defalarca tur atıp bir sürü fotoğraf çektikten sonra yaklaşık 1 saat uzaklıktaki Salzburg’a gelip otelimize yerleştik. Salzburg’u gezdik, ertesi gün de Münih’e doğru yola koyulduk. Bira bahçelerini, İngiliz Bahçesini’ni, turistik meydanını keşfettik ve gezimizi noktaladık.

Bizim rotamız her zaman dediğim gibi sizlere koşturmalı gelebilir, biz de gelince 2 gün dinleniyoruz evde 🙂 Amacımız kısıtlı zamana çok yer sığdırmak, bir sürü güzel yerden izlenim edinmek olduğu için gezi rotamıza çok yer sığdırdık. Sizler gün sayısını çoğaltabilir, bazı yerleri rotaya almayabilirsiniz.

Sadece önerim şu olabilir: Romantik Yol’da Rothenburg ve Bamberg’i, Avusturya’da Hallstatt’ı, Fransa’nın doğusuna yakın iseniz Colmar ve Equisheim’ı listenize ekleyin. Bu gezinin favorileri benim için bu yerler oldu 🙂

Haydi şimdi tek tek yazdığım bu şehirleri, kasabaları, köyleri okuyun, önerim hakkında ne düşünüyorsunuz belirtin 🙂 Rotamızı da genel olarak aşağıda belirttim:

Rota 1

Rota 2:

Rota 3:

4 thoughts on “ROMANTİK YOL / BAVYERA / TADIMLIK İSVİÇRE & AVUSTURYA

1. Janberk Aydemir says:

Merhaba, benzer rotaları bizde yapıyoruz. Stutgart ile başlıyan bu rotanızı nerede tamamladınız.
    Araba kiralama detay , önemli noktalar ve dikkat edilecekler konusunda tecrübelerinizi öğrenmek isterim, Birde aracı farklı şehirde bırakma maliyeti çok yüksek değilmi?
    Paylaşımlarınız çok güzel, sizlere yeni rotalarda iyi eğlenceler.

Janberk Aydemir

• merhaba,
      Stuttgard’dan alıp Münih’te bırakmıştık. (Hallstat ve Münih civarını da gezmek için)
      farklı şehirde bırakmak fiyat olarak fark ettiriyor evet ama önceden kiralarsanız,maliyet biraz düşüyor.
      araba kiralamadan önce mutlaka telefon ya da mail üzerinden haberleşin extra vergi ya da sigorta için sürpriz
      ücretler ile karşılaşmayın.Aracı da telim aldığınızda mutlaka görevli ile içini dışını kontrol edin.

güzel geziler diliyorum

• BİRSEN GÜREL says:

Merhaba

Bende bi hayal kurup 24.06.2022 frankfurt gidiş , 01.07.2022 münih uçak bileti aldım. araba kiralayıp romantik yolu gezmek istiyorum. hallstatta var planımda. konaklama yeri planını yapamıyorum sizce nerelerde kalırsam daha fazla yer gezebilirim.

• Merhaba, sanırım her gece ya da 2 gece de 1 farklı bir yerde kalmalısınız. Biz araba kiralayarak gezmiştik. Araba kiralamayı düşünmüyorsanız en merkez Münih gibi duruyor. Romantik yol rotası ile Avusturya sınırı 🙂