SALZBURG

Yağmurlu bir Salzburg öğleden sonrasına hoşgeldiniz. Hallstatt’ı gezmiş; Münih’e dönerken, ufak bir şehir turu yapalım hem de bir yer daha görelim diyerek burayı listeye ekledik.

Salzburg’u araştırırken şehrin kar ile kaplanmış fotoğraflarını görünce şehri görmek için heveslenmiş; Mozart ile ilgili yorumları okurken çok gülmüştüm. Ya yağmurlu havanın kasveti ya da Hallstatt’ın rüya gibi atmosferini atlatamamış olmamın etkisiyle bana pek beklediğimi vermedi Salzburg. Olsun, canı sağolsun 🙂

Şehre Türk mahallesinden giriş yapmışız sanırım, her yer dönerci, her mekan Türkiye’den bir şehir adını taşıyor, ‘biz neredeyiz?’ dedik bir an 🙂 Oteli bulup birazcık dinlenip hemen kendimizi attık sokaklara. Genel olarak küçük bir şehir diyebiliriz buraya. Meydanları ve heykelleri inceleyerek dolaşmaya başladık. Mozartplatz, Salzburg Katedrali, Residenzplatz ve Kapitelplatz hem birbirine yakın hem de en meşhur meydanlar.

Bir ara Fortress Hohensalzburg’a -Hohensalzburg Kalesi- çıkmak için teleferik girişine gittik ama bilet fiyatları bizi caydırdı, parayı boğazımıza harcamak daha mantıklı geldi 🙂 Havanın yağmurlu olmasının da büyük bir etkisi var tabi. Açık bir havada gittiğinizde manzaranın tadını çıkarın biz gibi cimrilik yapmayın 🙂

Meydanlardan bir daha geçip şehrin en meşhur caddesi Getreidegasse’de turladık. Yalnız şansımız pek yaver gitmedi, hemen her yerde kazı çalışması vardı. Yağmur bir yandan kazı bir yandan, keyfine pek varamadık. Getreidegasse Caddesi’nde karşımıza tesadüfen Mozart’ın yaşadığı ev çıktı. Tamamen turizm pazarlaması olduğunu okumuştum, çok merak etmemiştim açıkçası. Salzburg, Mozart sayesinde sağlam bir turistik pazarlama yapıyor orası ayrı. Mozart kaplamalı çikolatalar, magnetler, hediyelik eşyalar vs. İşin tuhafı şudur ki Mozart yaşarken hiç kıymeti bilinmemiş, öldükten sonra değer görmeye başlamış.

Eski şehir meydanından fazla uzaklaşmadan nehrin kenarında bulduk kendimizi. Birkaç fotoğraf çekip şimdi ne yapsak diye düşünürkeeeeen sürprizzz aşağıdaki kilitli köprünün bitiminde sağ köşede Cafe Sacher’i gördük 🙂 Hemen kahve ve çikolatalı pasta keyfini büyük bir ciddiyetle yaşayarak, kafenin şık atmosferine kendimizi kaptırıp az da olsa dinlendik.

Sıra geldi Mirabell Bahçesi’ne… Bu bahçe, Avrupa’nın en güzel bahçelerinden biri sayılıyormuş. İşin magazinsel tarafı ise Salzburg prensi bu bahçeyi sevgilisi için yaptırmış efendim ama prens evliymiş, cık cık cık…

Bahçenin düzeni, çiçeklerin görüntüsü ve simetrik düzen çok güzeldi gerçekten. Hava güzel olur ise burada soluklanmak, dinlenmek ve etrafı seyretmek çok güzel olabilir.

Bahçeyi gezdikten sonra hava bize acıdı da yağmur azıcık ara verdi. Biz de bu sayede Salzburg Nehri kenarında miskin miskin yürüdük. Avusturya yemyeşil bir ülke, bu Salzburg’a da yansımış. Şehrin etrafı yemyeşil dolayısıyla güzel bir havası var.

Nehrin kenarında yürümek gerçekten çok keyifliydi,yağmurun dinmesiyle etrafımızı yürüyüşe çıkanlar, köpeklerini gezdirenler Salzburglular sardı 🙂 Aşağıdaki fotoğraf da kilitlerin takılı olduğu köprünün uzaktan görünümü, en tepede de kaleyi göreceksiniz.

Artık yavaş yavaş hava kararmaya başlamıştı. Biz de şinitzel yemek için güzel bir yer aramaya başladık. Hazır Avusturya sınırları içerisindeyken şinitzel yemeden dönmeyelim dedik.

Restoran bakarken aşağıdaki hemen hemen birçok blogda adı geçen meşhur Cafe Tomaselli’ye denk geldik. Oldukça tarihi bir kafe, sizin de aklınızda olsun.

Yağmurlu bir öğleden sonra geldiğimiz Salzburg’a hatta ne öğleden sonrası akşam üzeri desek yalan olmaz, aşağıdaki mönü ile veda ettik 🙂 Girdiğimiz restoranın adını malesef hatırlayamadım ama yemek çok keyifliydi. Geleneksel kıyafetlerini giymiş gitaristler çok güzel müzik yapıyorlardı, bize de denk gelmiş oldu. Bir ara dans bile ettik eşimle.

Biraz koşturmalı bir gezi oldu farkındayım ayrıca detaylı da değil, ne yapayım Salzburg da böyle olsun 🙂 Biz gittiğimizde Haziran ortasıydı neredeyse ama Karlı fotoğrafları ve Noel zamanındaki görüntüleri çok sempatik benden söylemesi 😉